Ridningen

Heeej :DDDD
Igår var ridningen Och jag hade...................... NEXUS :D
Det gick braa och jag trillade  bara näääästan av xDDD
Men ja vi hade hoppning och ja men vi skulle  börja med att skritta fram och göra lite uppvärmnings övningar.
och sen efter vi hade gjort det så kom vi fram i trav och började trava över bommar och galopperade på läktarlångsidan. (Vi travade och gjorde olika vägar i trav innan vi började med bommarna och galoppen)
det gick bra fast han vart ganska pigg och taggad efter galoppen men det gick bra :)
Sen så höjde de upp till studs.
Första gången gick det inte så jätte bra då hade vi ganska bra tämpo kanske lite för snabbt eller så tvekade han men jag vet inte  så han vägrade och jag for framför sadeln xDDD
Men det gick bra!! .
Jag fick några tips att sitta ner i sadeln tills han hoppade!
Alla gånger i det varvet gick det bra!
JUSTE jag Fick skritta med honom till hindret så han fick kolla på det  och sen hoppade jag om och det gick MYCKET bättre!!!!!!
Sen Bytte vi håll (vi körde 1 åt gången)
DÅ så första gången Sprang han åt sidan då han började tveka typ..
Men jag hoppade om och det gick bättre sen så hoppade jag i gång till som vanligt.
Sedan hoppade vi med en arm utåt.
Man fick hoppa med båda armarna om man ville!
MEn jag gjorde inte det för att han var välldigt pigg och så......
Sen travade vi av och  sen skrittade av dom och gick in med dom.
Ja det var allt jag hade att skriva om :D
Men vi får höras sees!!
JUSTE jag hoppade med ena armen utåt 2 gånger :P
 
Men sees


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0